Vragenlijst en algemene vragen over jouw bedrijf

  • Wat is je bedrijfsnaam?
  • Welke producten of diensten lever je?
  • Wordt er geleverd aan bedrijven en/of particulieren?
  • Aan welke regio(’s) ben je verbonden?
  • Aan welke landen lever je?
  • Worden er klanten ontvangen? Zo ja, op welk adres?
  • Wat zijn de primaire doelstellingen van de organisatie?
  • Wat is jouw visie (= filosofie) en missie (= opdracht)?
  • In welk opzicht wil je de komende jaren groeien? Bijvoorbeeld in omzet, aantal medewerkers, producten- of dienstenaanbod.
  • In welk marktsegment bevindt je je?

 Algemene vragen over de website

  • Wat is de aanleiding voor een (nieuwe) website?
  • Als er al een website is, hoe wordt deze ervaren? Geef sterke en zwakke punten.
  • Wanneer moet de (nieuwe) website online zijn?
  • Noem vijf tot tien termen/woorden die van toepassing moeten/kunnen zijn op de toekomstige website.

Vragen over doel en doelgroep

  • Wat wil je met de website bereiken? Bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken, producten verkopen, imagoversterking, bepaalde omzet halen.
  • Wanneer is de website voor jou een succes?
  • Geef (zo uitgebreid mogelijk) een doelgroep beschrijving van jouw doelgroep. Denk hierbij aan zaken als leeftijd, geslacht, opleiding, kennis, beroep, hobby’s, enzovoort.
  • Maak eventueel meerdere doelgroep beschrijvingen.
  • Welke taken wil je dat een websitebezoeker uitvoert?

Vragen over de ‘look and feel’ van de website

  • Wat voor gevoel moet de bezoeker krijgen als hij/zij de (nieuwe) website bezoekt?
  • Beschrijf de gewenste uitstraling van de site.
  • Is er een huisstijl?
  • Moet de vormgeving van de website gebaseerd zijn op de bestaande huisstijl?
  • Noem voorbeelden van websites (themes) die je aanspreken of juist helemaal niet. Geef per website een korte uitleg.

Vragen over inhoud en interactie

  • Welke informatie moet de (nieuwe) website bieden?
  • Welke informatie moeten  de bezoekers kunnen vinden op de website?
  • Welke producten kunnen bezoekers via de site bestellen?
  • Heb je regelmatig iets nieuws te melden? Zo ja, om wat voor soort nieuws gaat het en met welke regelmaat?
  • Lever je zelf de teksten aan?
  • Wie corrigeert je teksten op de website?
  • In welke vorm is de informatie beschikbaar (papier, digitaal, cd-rom, pdf)?
  • Ben je al actief op het gebied van social media? Zo ja, welke?
  • Wil je 1 menu of meerdere?

Vragen over de techniek

  • Is er al een domeinnaam gereserveerd? Zo ja, welke?
  • Is er al webruimte beschikbaar? Zo ja, bij welke provider?

Vragen over onderhoud

  • Als er al een website is, wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van deze site?
  • Als er al een website is, hoe vaak wordt er een backup gemaakt?
  • Wie gaat die in de toekomst maken?

Vragen over promotie van de site

  • Wat zijn de huidige marketingactiviteiten (mailings, adverteren, social media, reclame, beurzen, sponsoractiviteiten, nieuwsbrieven, enzovoort)? Probeer zo specifiek mogelijk te zijn.
  • Wat wordt momenteel gedaan aan communicatie met klanten (zoals social media, nazorg, klanttevredenheidsonderzoeken, nieuwsbrieven)?
  • Welke ideeën heb je nu al om de (nieuwe) website te promoten?
  • Hoe groot is het beschikbare budget voor de (nieuwe) website?

Tot slot

Heb je nog aanvullingen of opmerkingen?

  •  Wat is je bedrijfsnaam?
  • Welke producten of diensten lever je?
  • Wordt er geleverd aan bedrijven en/of particulieren?
  • Aan welke regio(’s) ben je verbonden?
  • Aan welke landen lever je?
  • Worden er klanten ontvangen? Zo ja, op welk adres?
  • Wat zijn de primaire doelstellingen van de organisatie?
  • Wat is jouw visie (= filosofie) en missie (= opdracht)?
  • In welk opzicht wil je de komende jaren groeien? Bijvoorbeeld in omzet, aantal medewerkers, producten- of dienstenaanbod.
  • In welk marktsegment bevindt je je?

Algemene vragen over de (nieuwe) website

  • Wat is de aanleiding voor een (nieuwe) website?
  • Als er al een website is, hoe wordt deze ervaren? Geef sterke en zwakke punten.
  • Wanneer moet de (nieuwe) website online zijn?
  • Noem vijf tot tien termen/woorden die van toepassing moeten/kunnen zijn op de toekomstige website.

Vragen over doel en doelgroep

  • Wat wil je met de website bereiken? Bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken, producten verkopen, imagoversterking, bepaalde omzet halen.
  • Wanneer is de website voor jou een succes?
  • Geef (zo uitgebreid mogelijk) een doelgroep beschrijving van jouw doelgroep. Denk hierbij aan zaken als leeftijd, geslacht, opleiding, kennis, beroep, hobby’s, enzovoort.
  • Maak eventueel meerdere doelgroep beschrijvingen.
  • Welke taken wil je dat een websitebezoeker uitvoert?

Vragen over de ‘look and feel’ van de website

  • Wat voor gevoel moet de bezoeker krijgen als hij/zij de (nieuwe) website bezoekt?
  • Beschrijf de gewenste uitstraling van de site.
  • Is er een huisstijl?
  • Moet de vormgeving van de website gebaseerd zijn op de bestaande huisstijl?
  • Noem voorbeelden van websites (themes) die je aanspreken of juist helemaal niet. Geef per website een korte uitleg.

Vragen over inhoud en interactie

  • Welke informatie moet de (nieuwe) website bieden?
  • Welke informatie moeten  de bezoekers kunnen vinden op de website?
  • Welke producten kunnen bezoekers via de site bestellen?
  • Heb je regelmatig iets nieuws te melden? Zo ja, om wat voor soort nieuws gaat het en met welke regelmaat?
  • Lever je zelf de teksten aan?
  • Wie corrigeert je teksten op de website?
  • In welke vorm is de informatie beschikbaar (papier, digitaal, cd-rom, pdf)?
  • Ben je al actief op het gebied van social media? Zo ja, welke?
  • Wil je 1 menu of meerdere?

Vragen over de techniek

  • Is er al een domeinnaam gereserveerd? Zo ja, welke?
  • Is er al webruimte beschikbaar? Zo ja, bij welke provider?

Vragen over onderhoud

  • Als er al een website is, wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van deze site?
  • Als er al een website is, hoe vaak wordt er een backup gemaakt?
  • Wie gaat die in de toekomst maken?

Vragen over promotie van de site

  • Wat zijn de huidige marketingactiviteiten (mailings, adverteren, social media, reclame, beurzen, sponsoractiviteiten, nieuwsbrieven, enzovoort)? Probeer zo specifiek mogelijk te zijn.
  • Wat wordt momenteel gedaan aan communicatie met klanten (zoals social media, nazorg, klanttevredenheidsonderzoeken, nieuwsbrieven)?
  • Welke ideeën heb je nu al om de (nieuwe) website te promoten?
  • Hoe groot is het beschikbare budget voor de (nieuwe) website?

Tot slot

Heb je nog aanvullingen of opmerkingen?[:]