Ben jij ook zo druk?
Je hebt een website en allerlei accounts bij verschillende sociale media.
Sociale media kun je goed inzetten om je bedrijf (of jezelf als jij je eigen bedrijf bent) te promoten en zichtbaar te maken. Maar dat kost tijd en het lijkt wel alsof iedereen daar tegenwoordig te weinig van heeft.
Ik ontzorg je daar graag in. Iedereen moet vooral doen en tijd steken in dat waar hij/zij het beste in is. Meestal vind je dat ook leuk om te doen en krijg je daar energie van. Ik kan me voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld dakdekker of schoonheidsspecialiste bent, je eigenlijk helemaal geen tijd en zin hebt om je daarmee bezig te houden. Ik kan dat voor je regelen. Want ook een dakdekker heeft klanten nodig, toch?
En misschien denk je nu wel bij jezelf: ja maar ik hoef helemaal geen klanten aan de andere kant van het land of in het buitenland. Nou, dat is ook helemaal niet nodig. Op Facebook bijvoorbeeld kun je een advertentie maken en een postcodegebied of plaats opgeven als doelgroep. Handig hè? Want dat kan gewoon jouw eigen postcodegebied of plaats zijn.
Bedrijfspagina
Het begint allemaal met een bedrijfspagina.
Volgens de beschrijvingen die je op internet vind zet je in een handomdraai je bedrijfspagina in elkaar. Toch gaat dat lang niet iedereen altijd even makkelijk af.
Ik maak bedrijfspagina(‘s) voor de volgende sociale media:
Via je Facebook bedrijfspagina kun je vrij gemakkelijk een groot publiek bereiken. Voor zzp’ers en kleine bedrijven is dat heel interessant. Adverteren op Facebook doe je al voor een paar euro en je kunt heel doelgericht adverteren. Je kunt je doelgroep bepalen op bijvoorbeeld land, provincie of postcodegebied. Ook kun je bij je advertentie de demografische gegevens, zoals leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, opleiding, leeftijd en interesses aangeven. Dat is zeker interessant toch?
LinkedIn is vooral interessant om jezelf en je bedrijf te presenteren. Je kunt hier geen advertenties plaatsen. LinkedIn gebruik je voornamelijk om te netwerken. Je bedrijfspagina gebruik je om informatie te tonen over je bedrijf. Net zoals bij Google+ en Facebook. Een bedrijfspagina is vooral ook interessant is om je bedrijf visueel te presenteren. Bij alle sociale media kun je plaatjes tonen. Bij LinkedIn kun je zelfs zgn. showcase pagina’s maken. Wanneer je zoals ik meerdere diensten aanbied kun je per product zo’n pagina maken.